PinterEDU edukacija

edukacijski portal

Tajna veza poslovnog neuspjeha i loših poslovnih planova

dominoJoš jedan od blogova objavljenih protekle godine na blogu Poslovnog savjetnika. Vrlo aktualna tema s obzirom na skoru najavu prijava projektnih prijedloga za bespovratna sredstva EU namijenjena povećanju gospodarske aktivnosti i konkurentnosti malih i srednjih poduzeća. Iduće godine očekuje se i novi i po najavama izdašniji “Poduzetnički impuls” što je još jedan motiv više da razmislimo o kvalitetnom pisanju svojih projekata.

Kako napraviti dobar poslovni plan koji će smanjiti neizvjesnost i projekt učiniti uspješnim? Evo koje su najvažnije stvari na koje svaki poduzetnik mora misliti.

Zadnjih desetak godina kao konzultant i poslovni trener susretao sam se s brojnim poduzetnicima koji su u svom poslovanju u jednom trenutku trebali savjet od mene i mojih kolega.  Zajedničko svima je bio entuzijazam kojim su pristupali svom poslu, nevjerojatna energija kojom bi opisivali svoju poslovnu ideju i vjera u uspjeh njihovog poslovnog poduhvata. Takvim optimizmom zarazili bi i mene pa sam s mnogima od njih razvio odličnu poslovnu suradnju.  Iz do sada navedenog možemo iščitati da je optimizam jedna od glavnih karakteristika uspjeha poduzetničkog poduhvata.

No naravno optimizam nije dovoljan. Kada sam prije nekoliko godina u Vukovaru održavao seminar o razvoju poduzetništva jedan od sudionika pitao me kako da na tržište plasira svoj novi proizvod,  Bio je obrtnik,  imao je zanimljiv proizvod no ništa nije znao o tržištu. Njegov slučaj iskoristili smo kao case study i došli smo do brojnih ideja za njega. No drugog dana seminara uslijedilo je iznenađenje. Poduzetnik je zaključio da tu ima puno posla i pitao je mene mogu li mu ja organizirati prodaju i sastaviti poslovni plan za kreditora.  Tog dana smo ponovili priču od dan prije, ali na način da brojne ideje koje smo imali stavimo na papir i onda smo jednu po jednu ideju analizirali i uspoređivali s realnim mogućnostima, razmišljali smo o snagama i slabostima, prilikama i opasnostima. Također smo detaljno analizirali tržište nabave i prodaje, s posebnim naglaskom na potencijalne kupce poduzeća.

Ono što smo dobili bio je gotovo idealan poslovni plan gledano očima poduzetnika i kvalitetne osnove poslovnog plana gledano očima konzultanta koji piše poslovne planove.  Pri tome polaznici seminara nisu morali učiti teoriju o SWOT analizi, analizi osnovnih i obrtnih sredstava, metodama amortizacije, financijskim tokovima primitaka i izdataka, izračunima financijskih pokazatelja i sl., već je sve bilo prikazano na konkretnom primjeru.

Isti princip primjenjujem i u razgovoru s poduzetnicima koji me angažiraju za izradu poslovnog plana i investicijske studije.  Uglavnom se radi o poduzetnicima koji radi ulaska u nove investicije trebaju plan za kredit u poslovnoj banci ili HBOR-u ili HAMAG-ovo jamstvo.

U suradnji s konzultantima, svatko koristi svoje “jake strane”. Poduzetnik opisuje elemente koje sâm najbolje poznaje (poslovnu ideju, tržište nabave i prodaje, opis proizvoda i usluga, potrebne resurse za projekt), dok konzultant prilagođava navedene podatke metodologiji kreditora te izrađuje sve financijske elemente ulaganja (novčane tokove, analizu osnovnih i obrtnih sredstava, financijske pokazatelje itd.).

Tomislav Pinter

poslovni konzultant

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

Information

This entry was posted on 10. prosinca 2013 by in Konzultantska iskustva.
%d bloggers like this: